Jak napsat mail, aby skončil v koši (příklad z praxe)

Kontroluji nevyřízené e-maily a narazil jsem na jeden, který jsem před 11 dny odložil ke zpracování. Mažu jej a vůbec se jím nezabývám. Je to cynické a nezodpovědné, ale tak to chodí. Přesně tak posuzují běžní uživatelé naše maily, ve kterých po nich něco chceme.

Proč se mi e-mail nelíbí

Možná by stačil jen seznam bodů, které mě odrazují, ale přece jen je trochu okomentuji.

Mail, který rovnou smažu
Tento mail jsem sice četl, ale hned jsem ho smazal.

Nicneříkající byrokratický subjekt mailu – „dotazníkové šetření“. Ten tedy rozhodně neprodává.
Příliš dlouhý první odstavec, který navíco obsahuje bruselštinu. Znám ji, někdy jsem nucen jin používat, ale rozhodně ji dobrovolně nebudu číst.

Chybějící motivace. Nevěřím tomu, že můj názor může přispět k tomu, že se zlepší „implementace OPVK v následujících letech“. Jedeš, potvoro!

Výzva k akci je utopená v textu, asi bych četl kousek před jediným odkazem (to je řešeno dobře). Ale nechce semi vyplňovat nějaký formulář, nezajímá mě to.

Zcela mi chybí důvod, proč bych to měl dělat – je to vlastně ta motivace. Překvapuje mě, že si nikdo nedal práci s marketingovou stránkou věci. Účinnost mailu musí být podle mě velmi nízká. Napadá mě, že v rámci projektu, který je na toto určen, dojde k proplacení prostředků tak jako tak, takže na skutečném výsledku zas tak moc nezáleží. Kozy se nažerou a vlk zůstane celý…?

Alibismus krytý „pověřením ministerstva“. Na to bych se nechal chytit před pěti lety. Dneska už vím, že je to normální projekt, na který firma dostala peníze a ministerstvo je řídicí orgán stejně jako v případě jiných projektů. Dopis má vyvolat hrozbu autority – když to nesplníte, ministerstvo má možnost vás potrestat. Pracuje se zde s náznaky a se strachem, což může být funkční, ale zajímalo by mě, jakou vypovídací hodnotu budou pak mít odpovědi v dotazníku.

Chybí konkrétní podpis a telefonní číslo. Je sice uveden pan Koděra, ale není autorem mailu, tzn. ani on se za jeho obsah nestaví zcela, je uveden jako administrativní kontakt. Nebere na sebe celou zodpovědnost, pouze její část.

Proč to píšu?

Asi si říkáte, proč se navážím do jednoho mailu. Důvod je jednoduchý – takhle píšeme my z neziskovek žádosti o dary, spolupráci nebo cokoliv jiného, co bychom rádi získali. Takhle působí naše maily na potenciální dárce.

Pletu se?

3 komentáře u „Jak napsat mail, aby skončil v koši (příklad z praxe)“

  1. Nechcete napsat ukázkovou žádost? Snažíme se o žádost pro Občanské sdružení Martina, bádáme, přemýšlíme, studujeme Vaše příspěvky, ale žádost stále nemáme….

Komentáře nejsou povoleny.