Novinky v aplikaci Lepší místo

Sdílet
Čas čtení: 2 minuty

O novinkách v aplikaci Lepší místo jsme vás nedávno informovali. Nyní vám přinášíme další pozitivní zprávy: ČSOB se stala partnerem a finančně pomohla Lepšímu místu k jeho dalšímu rozvoji.

Funkce aplikace Lepší místo

Základní funkcí Lepšího místa je vytvářet most mezi občanem a úředníkem jeho obce. Každý může vyfotit jakýkoli problém – rozbité osvětlení, nebezpečí pro děti, chybějící lavičku či vysypanou popelnici a odeslat. Systém automaticky fotku lokalizuje, spáruje s příslušnou radnicí či městskou částí a odešle kompetentnímu úředníkovi. Aplikace váš „tip“ eviduje, starosta či tajemník jsou průběžně upozorňováni o stavu plnění a mohou příslušenému úředníkovi stanovit termín a prioritu řešení. Občané po celou dobu vidí stav řešení požadavku, mají možnost sledovat, jaká firma příslušný podnět realizuje a mohou vkládat komentáře či dotazy.

Nové fukce Lepšího místa

Od června 2015 však Lepší místo vstoupilo do další fáze. S novými webovými stránkami přišly i nové funkce.Začali jsme zapojovat aktivní lidi, nadace a firmy, které něco podporují, nebo neziskové organizace, aby ukázaly, co dělají dobrého ve veřejném prostoru, aby tak inspirovali ostatní. Finanční příspěvek od ČSOB nám pomůže tuto fázi zefektivnit,“ říká člen týmu Lepšího místa Petr Steklý.

Široké využití aplikace

Aplikace Lepšího místa umožňuje firmám vyhledávat nové zakázky a obchodní příležitosti a je zdrojem užitečných dat pro mnoho uživatelů. Díky své privátní funkci mohou firmy používat tento systém i jako jednoduchý úkolník nebo správce areálu. Stačí fotka s popisem a podnět nebo úkol putuje k odpovědnému pracovníkovi. Neziskovým organizacím pak aplikace poskytuje možnost vkládat podpořené projekty a zviditelnit se. Díky Lepšímu místu tisíce uživatelů uvidí, kde všude a komu neziskové organizace pomohly, nebo co právě realizují.

„Lepší místo vidíme jako výborný nástroj k propojení občanské společnosti a různých subjektů za účelem vzniku veřejně prospěšných projektů a kreativní spolupráce. Bylo by skvělé, kdyby se z Lepšího místa stala celospolečensky odpovědná sociální síť,“ uvedla Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.

O aplikaci Lepší místo

Lepší místo má v současné době zaregistrovaných 97 měst a obcí. V průběhu let 2014 – 2015 začalo Lepší místo používat 3 krát více měst, než tomu bylo v roce 2013. Do současné doby bylo vloženo celkem 2776 podnětů od občanů, z nichž 1 094 se podařilo úspěšně vyřešit, v realizaci je 353 tipů a neřešitelných je 120, zbylé počet patří novým tipům. Ty může vložit kdokoliv na území celého Česka přes webové rozhraní nebo přímo z ulice prostřednictvím mobilní aplikace pro iPhone a Android.

Kontakty

  • Alena Kučerová: alena.kucerova@lepsimisto.cz, +420 602 693 739
  • Petr Steklý: petr.stekly@lepsimisto.cz, +420 608 123 013
  • webové stránky Lepší místo
  • mobilní aplikace pro Android
  • mobilní aplikace pro iPhone

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *