Víte, co by nemělo chybět webovým stránkám vaší neziskovky?

Sdílet
Čas čtení: 2 minuty

Každá, nebo téměř každá, nezisková organizace má v dnešní době své webové stránky, na kterých se prezentuje, představuje svou činnost, vizi a poslání a plno dalších informací.  Bez nich už to v dnešní době jinak nejde. Jsou však vaše stránky vyhovující a poskytují všechny potřebné informace pro různé skupiny čtenářů? Fungují všechny aplikace, roletky a “klikací” pole? Že nevíte? V našem článku se dozvíte, co by nemělo chybět stránkám vaší neziskovky, proč by mělo být vše funkční a jak toho dosáhnout.

Jsou stránky vaší neziskovky vyhovující?

Představte si, že chcete věnovat svoje peníze na dobrou věc a ještě nemáte jasnou představu na jakou. Budou vaše kroky směrovat na web? Je velmi pravděpodobné, že ano. Pokud jste tedy zástupce neziskovky a přemýšlíte, jak vylepšit své stávající webové stránky, zkuste se do myšlení potenciálního dárce vžít. Váš web musí umět přesvědčit, že právě vaše aktivity si zaslouží podporu.

Poslání

První věc, se kterou se musí potenciální dárce ztotožnit, je poslání vaší organizace. Aby se tak mohlo stát, musí tuto vizi najít a co nejjednodušeji pochopit. Vysvětlete mu ji na webu srozumitelně a nezapomeňte uvést konkrétní kroky, které vedou k jejímu naplnění. Nabídněte čtenáři dostatek informací o problematice, na kterou se vaše organizace zaměřuje. Stránky by měly nenásilně zodpovědět všechny dotazy dříve, než si je návštěvník stihne položit.

Kontrolní otázky:

  • Je na první pohled jasné, jaká je vaše vize a proč to celé děláte?
  • Dozví se návštěvník, jakým způsobem vizi naplňujete?
  • Odpovídá web na všechny hlavní otázky týkající se vašeho poslání?
  • Odpovídá web na všechny důležité otázky, které mohou dárce napadnout?

Důvěra

Svoje peníze byste nesvěřili někomu, komu nevěříte. Ujistěte i potenciální donátory, že s jejich darem bude naloženo správně. “Pochlubte se dosavadními výsledky své práce a uskutečněnými projekty. Dárce také jistě ocení konkrétní příběhy, fotky nebo videa. Zveřejňujte na webu výroční zprávy organizace, případně i transparentní účet. Dobře poslouží přehledné grafy příjmů a výdajů,” radí Ondřej Uhlíř ze společnosti Webnode, na jejíž platformě běží weby tisícovek českých neziskových organizací.

Lidé

Vaše neziskovka dostane lidskou tvář díky adrese a seznamu členů týmu, které je možno v případě dotazů kontaktovat. Skrze konkrétní osoby si snáze zajistíte důvěryhodnost. Pokud máte reference nebo kladné ohlasy médií, zveřejněte na webu i ty.

Sociální sítě

V komunikaci nezapomínejte ani na sociální sítě jako Facebook, Twitter nebo Instagram. Na nich můžete průběžně uveřejňovat zajímavé příběhy, aktuality a fotky, díky kterým se o vás dozví více lidí nebo které posílí důvěru ve vaši činnost.

Kontrolní otázky:

  • Máte na webu dostatek konkrétních ukázek vaší činnosti?
  • Dozví se návštěvník o tom, jak hospodaříte?
  • Najde čtenář konkrétní jména a tváře z vaší neziskovky včetně kontaktů?
  • Pokud se o vaší organizaci píše v médiích, chlubíte se tím na webu?
  • Používáte sociální sítě tak, aby to mělo pozitivní efekt na vaši činnost?

Finanční podpora

Ve chvíli, kdy se vám podařilo přesvědčit návštěvníka webu o smyslu své práce, nabídněte muco nejjednodušší cestu k akci. Zbytečné komplikace, někdy i jen pár kliknutí navíc, dokáží potenciálního dárce odradit. Formulář k registraci, číslo účtu nebo jiné tlačítko ke spuštění akce mu proto naservírujte na dobře viditelném místě, ideálně na homepage nebo v záhlaví.

Kontrolní otázky:

  • Dozví se potenciální dárce snadno a rychle, jak vám může pomoci?
  • Nejsou cesty k pomoci příliš komplikované?

 

Hledáte webmastera webu na WordPressu?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *