Fairtrade – 10 let v České republice

Sdílet
Čas čtení: < 1 minuty
Organizace Fairtrade Česko a Slovensko oslavila letos v srpnu 10. výročí svého založení. S pojmem fair trade (spravedlivý obchod) se podle nejnovějšího výzkumu setkalo již 52 % lidí v České republice, což je o 13 procentních bodů víc než v roce 2011.

Fairtrade Česko a Slovensko

Fairtrade Česko a Slovensko zastupuje Fairtrade International v České republice a na Slovensku, zabývá se marketingovou podporou certifikační známky FAIRTRADE®, podporou prodeje fairtradových výrobků a monitoruje český a slovenský trh s fairtradovými produkty.

Fair trade je způsob obchodu, který zaručuje pracovníkům z rozvojových zemí (tj. ze zemí globálního Jihu) spravedlivou odměnu za jejich práci. Pěstitelé a řemeslníci v rámci fair trade dostávají za svou práci takovou výkupní cenu, která odpovídá nákladům na výrobu a zaručuje jim důstojný život. Cílem fair trade je přímá a účinná podpora znevýhodněných farmářů a výrobců ze zemí globálního Jihu.

Výrobky

Fairtradovým výrobkem číslo jedna je u nás káva. Té jsme v loni nakoupili 142 tun v hodnotě 100 milionů korun, což odpovídá 14 milionům vypitých šálků fairtradové kávy. Za takovým úspěchem kávy stojí především společnosti Tchibo a Starbucks, ale i tři české pražírny kávy se známkou Fairtrade – Mamacoffee, Volkafé a Fair&Bio.

K dalším nejoblíbenějším fairtradovým produktům u nás patří výrobky z bavlny, kakao, čokoláda a čaj. V západoevropských zemích tvoří velký podíl na prodeji banány a řezané květiny se známkou Fairtrade. U nás jsou tyto produkty zatím nedostupné.

Více informací si můžete přečíst  na stránkách organizace nebo na stránkách Deníku neziskovky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *