Rozesíláte kvalitní newsletter? 5 důvodů, proč byste měli

Mnoho fundraiserů a marketérů se shoduje, že nejlepším nástrojem pro komunikaci je v dnešní době sociálních médií klasický e-mail. Bohužel je často zneužíván, „pachatelé“ jsou si vědomi toho, že jsou těžce postižitelní a že mají v ruce nástroj hromadného ničení. Přesto se vyplatí věnovat e-mailové komunikaci s příznivci patřičnou energii. Posílejte jim newsletter.

Mají o něj zájem, posílejte

Význam newsletteru vidím v tom, že jej dostávají ti lidé, kteří o něj projevili zájem (přihlásili si ho, nebo souhlasili s přihlášením) a že jde o nástroj komunikační. Chápu to tak, že oslovuji definovanou skupinu s informacemi, které ji zajímají. Zájem lidí mám podložen nebo zajištěn – sami si ho přihlásili nebo vysloveně souhlasili a mají možnost si ho kdykoliv odhlásit.

Newsletter – česky někdy zpravodaj – je pravidelně rozesílaný e-mail, který příjemce informuje o aktivitách odesílatele, kterým je např. společnost nebo redakce webu. Obsahuje aktuální informace v krátké formě a odkazuje na webové stránky. Používá se také pro zvýhodněné obchodní nabídky, výzvy k účasti a další výzvy k akci.

Nejde o kobercový nálet

Rád bych posílání newsletteru odlišil o tzv. mailingu, tedy hromadného e-mailu zaslaného na desítky či nedejbože stovky tisíc adres. Příjemci newsletteru se o naši činnost zajímají, kdežto adresy pro mailing se často nakupují a provádí se tak např. spotřebitelské průzkumy nebo soutěže. To nemá s newsletterem nic společného. Newsletter je nástroj komunikace (tedy oboustranného aktu).

Proč posílat newsletter

  1. Je to významný a nezastupitelný komunikační nástroj. Umožňuje příjemcům reagovat – stačí dát Odpovědět odesílateli. Ten tak získá přímou odezvu, která se cení zlatem, zejména když něco nefunguje, jak má, nebo je newsletter něčím nevhodný.
  2. Jedná se také o nástroj online fundraisingu. Při pravidelné komunikaci s příznivci lze pomalu provádět jejich přeměnu na dárce. Velmi samozřejmě záleží na dalších okolnostech a citu – jedná se o tanec v porcelánu (ale zkušenosti je třeba někde nabrat).

    Podařilo se nám v Liberixu díky newsletteru získat finanční prostředky na výrobu časopisu openMagazin. Dárce, společnost HBQ, nám výrazně pomohla.

  3. Newsletter také funguje jako prostředek interního marketingu, tedy informování zaměstnanců a členů správních orgánů. Tato část komunikace bývá podceňována, přitom je velmi důležitá.
  4. Archiv rozeslaných newsletterů se vám bude hodit, až budete psát výroční zprávu. Děkoval jsem si sám sobě už několikrát.
  5. Po týdnu (dvou či více) od rozeslání vydejte newsletter na webu a máte kvalitní obsah.

Důvodů by se našlo jistě víc, tyhle považuji za klíčové a když se mi fakt nechce nic psát, chybí mi inspirace a bezcílně klikám internetem, vzpomenu si na některé z nich a jdu na to. Nakonec se to vždycky vyplatí. Doporučuji to i vám.

3 komentáře u “Rozesíláte kvalitní newsletter? 5 důvodů, proč byste měli

Napsat komentář