Jak může neziskovka navázat spolupráci s firmou II.

Pokračování seriálu paní Zdenky Vymětalové Jak může neziskovka navázat rovnocennou spolupráci s firmou, aby se výhodná spolupráce rozjela a byla přínosná pro obě strany. V dnešním vydání pokračujeme druhým dílem s názvem Co  mohu nabídnout?

První díl seriálu Jak může neziskovka navázat rovnocennou spolupráci s firmou Co chcete a proč? si můžete přečíst na našem webu.

2. Co mohu nabídnout?

Druhá otázka by se měla týkat toho, co jste schopni firmě nabídnout. U jednorázových akcí je už minimálním standardem reklama – tedy uveřejnění loga firmy na materiálech, na webu, na konkrétní akci. Jednorázové akce jsou ale náročné a vlastně tak trochu nevýhodné pro obě strany: neziskovky musí hledat a oslovovat pořád nové a nové firmy, firmy pak přispívají pokaždé někomu jinému, někomu, koho neznají, což se jim většinou nechce.

Pro trvale uspokojivou spolupráci by mělo být vaším cílem vybrat si konkrétní firmu (klidně dvě, tři) se kterými budete spolupracovat dlouhodobě.

Odpadne vám starost s prvotními jednáními, už budete vědět, za kým jít. Budete se znát. Firmy na vás nečekají, spíše řeší, jak si vybrat mezi tou záplavou neziskovek, které je o něco žádají. Otevřeně řečeno, většinou má lepší šanci na úspěch, pokud někoho z firmy znáte. Osobní vazby jsou totiž důležité nejen mezi kamarády, ale i mezi obchodními partnery. Pokud ve firmě osobní vazbu nemáte, je pravděpodobné, že firma bude zvažovat vaši žádost ne z osobnějšího, ale z více profesionálního pohledu. Je tedy třeba myslet na „obchodní informace“: komu, co, proč, za kolik, co z toho budete mít vy, co z toho bude mít firma. Je třeba myslet na aspekty přínosu, užitku, potřebnosti a také marketingové využitelnosti.

Zkuste si představit, co by pro firmu mohlo být zajímavé. Zjistěte si informace.

  • Jaké mají produkty?
  • Kde působí?
  • Kolik mají zaměstnanců?
  • Lze najít nějakou spojitost mezi firmou a vaší službou? Mezi zaměstnanci firmy a vaší cílovkou? Hledejte, jak se můžete vzájemně doplnit. (Např. pokud organizujete tábory pro děti, mohou vám je sponzorovat a děti zaměstnanců budou mít zvýhodněnou cenu. Pokud máte chráněnou kavárnu, nabídněte za sponzorství zvýhodněné ceny za catering na jejich firemních akcích.)

Hledejte, co můžete firmě nabídnout. Zabírá, když do své nabídky můžete zahrnout jejich zaměstnance. Firma vás bude sponzorovat, nebo pravidelně podporovat, vy ji budete propagovat navenek… a ona si zároveň si bude budovat image uvnitř – u zaměstnanců, protože sponzoring vaší organizace bude mít pozitivní vliv i na jejich zaměstnance. Což je další přidaná hodnota. Další plusový bod.

Další pokračování seriálu Jak může neziskovka navázat rovnocennou spolupráci s firmou s kapitolou na téma Koho oslovit? bude následovat příští týden.

2 komentáře u “Jak může neziskovka navázat spolupráci s firmou II.

Napsat komentář

Pin It on Pinterest